نوشته شده توسط : کسری

کتاب کافه ای به نام چرا کتابی برای خودشناسی

  • کتاب کافه ای به نام چرا کتابی برای خودشناسی

    جان، مردی عجول و شتابزده، یک هفته مرخصی گرفته است تا از هرچیزی که مربوط به کار میشود دور باشد و در مورد سوالی که اغلب روزها فکرش را مشغول کرده بود تفکر کند. او که در این مسیر گم و در تقاطع های واقعی و استعاری سرگردان شده است، خود را مقابل غذاخوری کوچک و دور افتاده ای میابد که گویا در وسط ناکجا آباد واقع شده است و کیلومترها از شهر و آبادی فاصله دارد. جان فقط به قصد بنزین زدن و یافتن غذایی اندک برای ادامه ی سفر پیاده میشود ولی به طرزی کاملا متفاوت تغذیه میشود.

    در این کافه که فضای استثنایی و اسرارآمیز داخل آن حال و هوای رستوران های کوچک قدیمی را یادآور میشود، جان با کیسی، مایک و آنا آشنا میشود و مشتریان تشویق میشوند درباره سه سوال تعمق و بحث کنند:

    • چرا اینجا هستید؟
    • آیا از مرگ میترسید؟
    • آیا راضی هستید؟

    کتاب کافه ای به نام چرا؟

    جان با این غذای فکر و راهنمایی سه شخصیتی که در کافه ملاقات میکند وارد سفر خودشناسی میشود و در طول راه به نگرشی تازه نسبت به زندگی و روابط دست میابد.

    کافه ای به نام چرا مکانی است برای یافتن چراهای زندگی. کتاب با جمله ای زیبا از نیچه آغاز میشود «کسی که چرای زندگی را یافته، با هر چگونه ای نیز خواهد ساخت»، سپس تو ضیح مختصری درباره نویسنده ارائه میدهد و با یک پیشگفتار سه صفحه ای که هدف از نگارش کتاب و موضوعیت آن را شرح میدهد به داستان اصلی وصل میشود.

    جان در پیشگفتار اینچنین مینویسد:

    وقتی این ماجرا را برای دیگران تعریف کردم، گفتند «اسرار آمیز» است و مانند داستانهای «منطقه برزخ» به نظر میرسد. منطقه برزخ عنوان مجموعه ای است که سالها پیش در تلویزیون پخش میشد و در آن اشخاص خود را در مکانهایی میافتند که ابتدا عادی به نظر میرسید، اما در نهایت، داستان طور دیگری تمام میشد. بعضی وقتها یک لحظه مردد میشوم و از خودم میپرسم آیا این ماجرا حقیقتا برایم رخ داده است؟ آن وقت، به سراغ کشوی میز تحریر خانه ام میروم و یادداشتی را که کیسی روی صورت غذا برایم نوشته بود، میخوانم. این یادداشت به من یادآور میشود که آن ماجرا واقعی بود.

    شاید روزی سعی کنم دوباره به آنجا برگردم یا شاید یک شب به خودم بیایم و ببینم دوباره جلوی آن ایستاده ام. آن وقت، میتوانم داخل آن شوم و به کیسی، مایک و آنا (اگر آنجا حضور داشته باشد) بگویم آن شبی که در کافه سپری کردم چگونه زندگی ام را دگرگون کرد و چگونه پرسش هایی که ایشان در برابرم قرار دادند به افکار و مکاشفاتی منجر شد که پیش از آن، فراتر از تصورات من بود.

    پیشنهاد میکنیم حتما یکبار کتاب کافه ی چرا (The why café) را که با اسم کافه ای به نام چرا توسط انتشارات لیوسا منتشر شده است را مطالعه کنید و در صورتی که آن را مطالعه کرده اید نظرات خود را برای آشنایی سایر کاربران در بخش دیدگاه ها قرار دهید.

    مشخصات کتاب و ناشر:

    • عنوان: کافه ای به نام چرا؟
    • نویسنده: جان پی. استرلکی (Strelecky, John P)
    • مترجم: امیرحسن مکی
    • ناشر: لیوسا
    • تعداد صفحات: ۱۱۲ صفحه

     سایت عصرعلم با هدف گسترش فرهنگ کتاب خوانی و مطالعه ی آزاد، اقدام به راه اندازی بخش «معرفی کتاب» نموده است. در این بخش خلاصه ای از کتابها به همراه نام کتاب، نام نویسنده و مترجم به همراه انتشارات آن در اختیار شما قرار میگیرد تا بتوانید راحت تر کتاب را تهیه و مطالعه کنید. همچنین بدین وسیله از تمامی علاقه مندان و دوستداران دعوت میشود تا خلاصه ای از کتب مورد علاقه ی خود را که مطالعه کرده اید در چند پاراگراف نوشته و به همراه نام نویسنده و مترجم و انتشارات آن برای ما به آدرس info[at]AsreElm[dot]com ارسال کنید تا در سایت منتشر شود.



:: برچسب‌ها: خواندنی , مطالب جالب , سایت تفریحی , جک , عکس جالب , اخبار روز , تازه های تکنولوژی , وبلاگ ایرانی , اس ام اس ,
:: بازدید از این مطلب : 589
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 تير 1394 | نظرات ()

بک لینک بک لینک